up down
     **********     بیمه نیروهای مسلح     **********     سازمان بیمه خدمات درمانی     **********     بیمه تامین اجتماعی     **********     بیمه تعاون     **********     بیمه ایران     **********     بیمه دانا     **********     بیمه درمان sos     **********     بیمه پارسیان     **********     بیمه کوثر     **********     بیمه دی     **********     بیمه البرز     **********     بیمه آسیا     **********     بیمه آتیه‌سازان حافظ     **********     بیمه تجارت نو     **********     بیمه سرمد     **********     بیمه ما     **********     بیمه رازی     **********     بیمه نوین     **********     بیمه بانک سپه     **********     بیمه بانک کشاورزی     **********     بیمه بانک صادرات     **********     بیمه بانک تجارت      **********     بیمه بانک ملت     **********     بیمه بانک ملی     **********     بیمه شهرداری     **********     بیمه سینا     **********     بیمه میهن

آیا واکسن روسی اسپوتنیک وی روی کرونای جهش یافته موثر است؟

دانشمندان روس می‌گویند اسپوتنیک وی (Sputnik V) مقابل نوع جدید کووید به خوبی عمل می‌کند

محققان اعلام کردند آزمایشگاه روسی که میزان کارایی تزریق مجدد واکسن اسپوتنیک وی را، به منظور مقابله با نوع جدید ویروس کرونا، می‌سنجید به نتایج قابل ملاحظه‌ای دست یافت.

ماه گذشته رییس جمهور ولادیمیر پوتین دستور داد بازنگری نسبت به واکسن‌های تولید شده روس برای کارایی مقابل نوع جدید ویروس کرونا که در نقاط مختلف جهان پراکنده است تا 15 مارچ انجام گیرد.

دنیس لوگونف، نایب رییس مرکز، که واکسن اسپوتنیک وی را توسعه داد، می‌گوید: «آخرین تحقیقات انجام گرفته توسط مرکز گامالیا در روسیه نشان می‌دهد تزریق مجدد با واکسن اسپوتنیک وی مقابل نوع جدید ویروس کرونا، از جمله نوع انگلیسی و آفریقای جنوبی، به خوبی عمل می‌کند.»

انتظار می‌رود نتایج آزمایش‌ها به زودی منتشر شود، اما این نخستین اشاره از روند آزمایش‌ها بود. هنوز جزییات بیشتر را اعلام نکردند.واکسن‌هایی که اصطلاحا حامل ویروس هستند، مانند اسپوتنیک وی و واکسن توسعه یافته‌ی آسترازنکا (AstraZeneca)، از ویروس‌های تغییر یافته‌ی بی‌خطر به عنوان حامل استفاده می‌کنند. این واکسن‌ها با حمل اطلاعات ژنتیکی به بدن کمک می‌کنند در مقابل عفونت آینده مصنویت داشته باشد.

لوگونف در بیانیه‌ای به رویترز گفت از واکسن مشابه اسپوتنیک وی در تزریق مجدد استفاده می‌کنند، که بر اساس همان حاملان ادنوویروس هستند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد این بر کارایی اثر نگذاشت.

بعضی از دانشمندان خطر احتمالی را گوشزد کردند. چرا که بدن نیز، حامل را مهاجم می‌پندارد و می‌کوشد نابودش کند، در نتیجه مصونیت در مقابل آن را بالا می‌برد.اما توسعه‌دهندگان اسپوتنیک وی مخالفند و معتقدند مشکلات دراز مدت به وجود نمی‌آید.لوگونف می‌گوید: «معتقدیم واکسن‌های دارای حامل برای تزریق مجدد در آینده بسیار بهتر از واکسن‌هایی بر اساس پلتفورم‌های دیگر هستند.»

او گفت محققان دریافتند که آنتی‌بادی‌ها برای حاملان مورد استفاده در تزریق اهمیت دارند ، که می‌تواند واکنش ضد حامل به وجود آورد و اثر خود واکسن را کاهش دهد و «56 روز بعد از واکسیناسیون» کاهش می‌یابد.

نتیجه‌گیری بر اساس آزمایش واکسن مقابل ابولا Ebola بود که قبل‌تر توسط انستیتو گامالیای روسیه، با استفاده از رویکرد مشابه برای واکسن اسپوتنیک وی، توسعه یافت.

مصونیت حامل موضوع جدیدی نیست اما تحت مصونیت جدید قرار گرفته‌اند، همان طور که شرکت‌هایی مانند جانسون و جانسون واکسن‌های رایج کووید 19، مانند واکسن‌های سالانه آنفلوانزا، پیش‌بینی کردند، ممکن است ترکیب انواع جدید ویروس‌های کرونا ضرورت یابد.